ကားစလစ္ေစ်း က်ပ္ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေပါက္
#Zawgyi
စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ား အစား အိမ္စီးကားမ်ား တင္သြင္း ခြင့္မျပဳေတာ့ဟု ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္တြင္ စလစ္ေစ်း က်ပ္ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သ တင္းရရွိသည္။
ယခင္က စလစ္ေစ်း က်ပ္သိန္း ၈၀ ခန္႔သာရွိခဲ့ရာမွ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ အပ္ႏွံပါက အိမ္စီးကားမ်ား ျပန္လည္ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနက ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ရက္ပိုင္းအ တြင္း က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
‘‘မေန႔ကစၿပီး သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္သြားတာ။ ဒီေန႔ ေစ်းကြက္ ထဲမွာ စလစ္ရွာဝယ္လို႔ကို မရ ေတာ့ဘူး’’ဟု လိႈင္ယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရးစခန္းမွ ကားဝယ္ေရာင္း ဦးမုိးျမင့္က ေျပာသည္။
‘‘စလစ္က သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္တာ ၂၀၁၅ ႏွစ္စက တစ္ခါျဖစ္ဖူးတယ္။ ဒါနဲ႔ဆို ဒုတိယအႀကိမ္ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္တာ’’ဟု ဦးမိုးျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။
ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္အ တြင္း ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္ ညေနေစ်း ကြက္အရ စလစ္တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၀၅ သိန္းခန္႔ရွိသည္။
စလစ္ေစ်းကြက္တြင္ ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းထက္ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားစလစ္မွာ ပိုမိုမ်ားျပား၍ယခုထုတ္ျပန္မႈသည္ ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္ကို သက္ေရာက္မႈ ႀကီးမားႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူ မ်ားက ဆိုသည္။
မူဝါဒမေျပာင္းလဲမီက စက္မႈဇုန္ထုတ္စလစ္မ်ားသည္ ေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းအဝယ္အမ်ား ဆံုးျဖစ္ခဲ့၍ ကားေစ်းကြက္၌ စလစ္ရွားပါးမႈ ႀကံဳေတြ႕ရႏုိင္ေၾကာင္း J Trade စင္တာမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးတင္စိုးက ဆိုသည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ရန္ ကုန္တြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံ ခ်က္ျဖင့္ တင္သြင္းမႈကို တိုင္းအ စိုးရက ရပ္ဆိုင္းထားသျဖင့္ ဖရီး ပါမစ္ကားမ်ား ရွားပါးၿပီး ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ေနခ်ိန္၌ စလစ္ေစ်းျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
‘‘ရန္ကုန္ကို ေလလံကား ေတြ အဝင္ ဒီလထဲ ထပ္ေလ်ာ့လာၿပီး ကားေစ်းလည္း ထပ္တက္ႏိုင္ တယ္’’ဟု သီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းမွ ကားအေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူ ကိုပိုင္စိုးဦးက ခန္႔မွန္းသည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ားကို သက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ပါက ကညနက အပ္ႏွံခြင့္ေပးေနေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ားထဲမွ မသမာေသာနည္း လမ္းမ်ားျဖင့္ တိုက္ေၾကမ်ားအ ျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ လုပ္ေဆာင္ ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
__________________________________________________________________________
#Unicode
စက်မှုဇုန်ထုတ်ကားများ အစား အိမ်စီးကားများ တင်သွင်း ခွင့်မပြုတော့ဟု ဆိုခြင်းကြောင့် ပြည်တွင်းကားစျေးကွက်တွင် စလစ်စျေး ကျပ် သိန်း ၁၀၀ ကျော်အထိ မြင့်တက်လာကြောင်း သ တင်းရရှိသည်။
ယခင်က စလစ်စျေး ကျပ်သိန်း ၈၀ ခန့်သာရှိခဲ့ရာမှ စက်မှုဇုန်ထုတ်ကားများကို ယာဉ်အိုယာဉ်ဟောင်းအဖြစ် အပ်နှံပါက အိမ်စီးကားများ ပြန်လည် တင် သွင်းခွင့်ပြုမည် မဟုတ်ကြောင်း ကုန်းလမ်းပို့ဆောင်ရေးညွှန်ကြား မှုဦးစီးဌာနက ဇူလိုင် ၂၆ ရက်တွင် ထုတ်ပြန်ပြီးနောက် ရက်ပိုင်းအ တွင်း ကျပ်သိန်း ၂၀ ကျော် မြင့်တက်လာခြင်းဖြစ်သည်။
‘‘မနေ့ကစပြီး သိန်း ၁၀၀ ကျော်သွားတာ။ ဒီနေ့ စျေးကွက် ထဲမှာ စလစ်ရှာဝယ်လို့ကို မရ တော့ဘူး’’ဟု လှိုင်ယာဉ်ရောင်း ဝယ်ရေးစခန်းမှ ကားဝယ်ရောင်း ဦးမိုးမြင့်က ပြောသည်။
‘‘စလစ်က သိန်း ၁၀၀ ကျော် ဖြစ်တာ ၂၀၁၅ နှစ်စက တစ်ခါဖြစ်ဖူးတယ်။ ဒါနဲ့ဆို ဒုတိယအကြိမ် သိန်း ၁၀၀ ကျော်တာ’’ဟု ဦးမိုးမြင့် က ပြောကြားသည်။
ပြည်တွင်းကားစျေးကွက်အ တွင်း ဇူလိုင် ၂၈ ရက် ညနေစျေး ကွက်အရ စလစ်တစ်စောင်လျှင် ကျပ် ၁၀၅ သိန်းခန့်ရှိသည်။
စလစ်စျေးကွက်တွင် ယာဉ် အိုယာဉ်ဟောင်းထက် စက်မှုဇုန် ထုတ်ကားစလစ်မှာ ပိုမိုများပြား၍ယခုထုတ်ပြန်မှုသည် ပြည်တွင်း ကားစျေးကွက်ကို သက်ရောက်မှု ကြီးမားနိုင်ကြောင်း မော်တော် ယာဉ်အရောင်းအဝယ်ပြုလုပ်သူ များက ဆိုသည်။
မူဝါဒမပြောင်းလဲမီက စက်မှုဇုန်ထုတ်စလစ်များသည် စျေးကွက်တွင် အရောင်းအဝယ်အများ ဆုံးဖြစ်ခဲ့၍ ကားစျေးကွက်၌ စလစ်ရှားပါးမှု ကြုံတွေ့ရနိုင်ကြောင်း J Trade စင်တာမှ မန်နေဂျင်းဒါရိုက်တာ ဦးတင်စိုးက ဆိုသည်။
တစ်ဆက်တည်းမှာပင် ရန် ကုန်တွင် ကားပါကင်ထောက်ခံ ချက်ဖြင့် တင်သွင်းမှုကို တိုင်းအ စိုးရက ရပ်ဆိုင်းထားသဖြင့် ဖရီး ပါမစ်ကားများ ရှားပါးပြီး စျေးနှုန်း မြင့်တက်နေချိန်၌ စလစ်စျေးမြင့်တက်လာခြင်း ဖြစ်သည်။
‘‘ရန်ကုန်ကို လေလံကား တွေ အဝင် ဒီလထဲ ထပ်လျော့လာပြီး ကားစျေးလည်း ထပ်တက်နိုင် တယ်’’ဟု သီရိမင်္ဂလာယာဉ်ရောင်းဝယ်ရေးစခန်းမှ ကားအရောင်းအဝယ်ပြုလုပ်သူ ကိုပိုင်စိုးဦးက ခန့်မှန်းသည်။
စက်မှုဇုန်ထုတ်ယာဉ်များကို သက်တမ်း ၁၀ နှစ်ပြည့်ပါက ကညနက အပ်နှံခွင့်ပေးနေသော် လည်း နောက်ပိုင်းတွင် ဇုန်ထုတ် ယာဉ်များထဲမှ မသမာသောနည်း လမ်းများဖြင့် တိုက်ကြေများအ ဖြစ် အသွင်ပြောင်းကာ လုပ်ဆောင် သောကြောင့် ယခုကဲ့သို့ ညွှန်ကြားချက်ထုတ်ပြန်ခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်။
#Credit 7Days